dinsdag 6 maart 2018

Dag 1: De lange heenreis, maandag 5/3/18

De dag begon weer vroeg en wel om 4.20 moest ik plassen dus blijven maar meteen wakker. Rond 4.35 eruit en ons en de laatste spullen klaar gemaakt te hebben rijde we rond 5.30 richting Schiphol. Zonder op onthoud komen we bij de garage aan zoeken een plekje op de 4e etage. Oh wat is het koud met die wind en onze zomerjassen. We lopen met de bagage naar de lift om de bus naar de vertrekhal te nemen.

We kunnen direct naar de bagage drop off omdat we thuis al waren ingecheckt. Moeten de rijen door (best druk op Schiphol) geven de bagage af mogen bij de dame en niet 1 van de moderne machines. Lopen door naar boven naar de security hier ook goed door gekomen ( geen reactie op mechanische hartklep of het inr apparaat). En we lopen de douane door en denken shit onze Dollars moesten we voor de douane ophalen bij de aankomsthal. Ach dan ons geld maar bij de ABN gewisseld. Dus dollars ook geregeld.

Tijd voor de 2e maaltijd na iets ontbeten te hebben nu om 7.30 even wat kipnuggets met patat bij de gele M. Heerlijk hier zit ook het Nieuw Zeelands baan wielren team van het WK in Appeldoorn. We hebben tijd zat en lopen via wat winkeltjes richting onze gate. Zoeken ook een wc waar we niet zo in de rij hoeven nou zowel bij de mannen als vrouwen mission impossible.

Eindelijk bij gate E18 is de wc te doen. Hier wachten we nog even spelen wat pokemon en plaatsen nog even een beestje in de gym en kunnen gaan boarden. Voor de lange vlucht naar LA. We zitten achterin rij 66 we vertrekken zo'n 30 min. later door ladings problemen. De vlucht verloopt soepel is wel erg warm aan boord. We krijgen eerst iets fris met amandelen en een uurtje later de derde maaltijd (helemaal iets voor pa) gehaktballetjes met boerenkool, aardappelpuree en jus. Erg lekker en een super lekkere chocolade mousse met frambozen ook zat er een flesje water bij.

Daarna zijn de lichten uit gegaan ik heb paar keer wat geslapen steeds 30/45 min. en verder deels de film Coco gekeken en wat gelezen. We hebben nu nog 5.40 te vliegen dus zijn over de helft. Vlak hierna kregen we de keuze uit ijs of chips maar wij vonden het erg warm dus namen ijs. En weer een bekertje water erbij. Ze liepen ook aantal keer rond met dienblad met drinken. Ik heb verder Coco afgekeken wat gelezen en wat spelletjes op ipad gedaan. Ik vond de vlucht best snel gaan.

Ijsvlakte Hudson Bay in Canada.

Met nog 2 uur te gaan werd er weer eten uitgedeeld nu pizza met pesto salade en een soort tiramisu toetje dat was weer erg lekker.(maaltijd 4) Hier ook weer een flesje water bij dus echt genoeg gedronken tijdens de vlucht. Ik genoot van het uitzicht de natuur en de besneeuwde bergtoppen. Tijdens de vlucht vul je een formulier in voor of je iets aan te geven hebt. Met een kwartier vertraging geland in LA om 12.15. Vanuit de lucht de weidsheid van LA gezien en de grote snelwegen.

Lopen we op het gemak richting de douane hiervoor zijn machines geplaatst waar je je aangifte doet of je iets aan te geven hebt, daar moet je ook je paspoort scannen dan komt er een bonnetje uit waar ook je pasfoto op staat. Verder naar de douane. Weer een vriendelijk gesprek en na de vingerafdrukken en foto mochten we het land in.

Door naar de bagageband waar onze koffers al waren, stukje lopen langs een controle punt daar lever je geprinte formulier weer in voor iets aan te geven. En kan je door naar het koffer afgeef punt. Tot slot nogmaals door de security controle en weer geen probleem zijn we op de luchthaven. En dit allemaal binnen 1 uur. Wat is dit een grote maar ook verwarrende luchthaven. We zijn dus geland op terminal B en moeten naar terminal 2. Op geen van de borden kunnen we onze vlucht vinden dus weten ook niet welke gate. Op onze boardingpas staat terminal 2 dus vragen het maar krijgen te horen dat je daar niet heen kan lopen is los en moet met de bus. We moeten verder door in die gang. Nergens op de borden iets van shuttle bus of terminal 2. Na nog een keer vragen zijn we er bijna en word ons gewezen waar naar beneden. Bij een bepaalde gate komen dus bij de bus rijden over het vliegveld langs alle gates en vliegtuigen naar terminal 2 gate 22t/m 29.

Hier staat op de borden onze vlucht wel gate 37B maar deze terminal is maar tot gate 29, dus weer terug naar bus gedeelte om naar terminal 3 te gaan. Wij waren blij dat we ruim 3 uur overstap tijd hadden want deze zoektocht heeft flink wat tijd gekost. Uiteindelijk met de bus bij terminal 3 aangekomen en bij gate 37b staat onze vlucht op de borden. Hier kunnen we nog wat eten (maaltijd 5) nemen beide een heerlijke verse hamburger met friet. Heel erg lekker. Wel fijn dat we hier wifi hebben op de luchthaven en zijn dus al lekker online en natuurlijk ook even pokemonnen. Zien wel een nieuwe maar kunnen er nu niet bij.  Verder is er in dit gedeelte bijna niets geen winkels of zo.  We vertrekken voor het laatste stukje om 15.30 en zijn om 16.10 geland in Las Vegas net de bus haha. Vanuit de lucht zie ik de Hollywood letters en verder woestijn.

Goed zoeken maar je ziet witte letters op de berg.

Op de luchthaven gaat het snel lopen het vliegtuig uit natuurlijk weer de slot machines door naar de koffers zijn er ook bijna meteen. Door deur 11 naar de supershuttle desk en worden naar ons hotel gebracht het Luxor. Er zijn hele lange rijen voor incheck balie, maar ik had me in de ochtend thuis al online ingecheckt en hier bij de opmerkingen gezet dat het onze honeymoon is. ik had met de wifi op luchthaven LV al een mail gekregen met kamer nummer en incheck QRS code. Dus deze gebruikt bij de mobile desk alleen paspoort scannen lukt niet dus worden geholpen. Blijken in een andere kamer te zijn geplaatst met beter uitzicht vanwege onze honeymoon. Hebben nu deels Strip zicht richting Excaliber en MGM erg mooi en gaaf.

Kamer makkelijk gevonden kaartje werkt direct en komen we in onze suite heerlijk een aparte zit en slaapkamer. Kamer is ruim en netjes met koelkast en ruime badkamer met aparte douche en bad. Ik heb nog de koffers uitgepakt en alles een plekje gegeven. Zijn we nog even gaan lopen om iets te eten. We hebben gelopen naar het foodcourt tussen MGM en cola winkel. Hier beide nog een broodje van de subway op (maaltijd 6). Ik merk dat ik op ben misselijk en beetje dizzy. Dus wandelen op gemak terug via Excaliber hotel naar onze kamer. Hier ga ik nog even douchen, ben nog even online. We vangen beide onze eerste VS pokemon. En bij mij gaat het licht om 20.45 uit en Roberto komt om 22.00 naar bed. Het blijft een lange vermoeiende reis.