zondag 4 maart 2018

Voorbereidingen

As maandag (morgen) is het zover dan vertrekken we naar onze favo vakantie bestemming Las Vegas. Het wordt ons 4e bezoek.  En dan nu ook nog onze huwelijksreis na al 6,5 maand getrouwd te zijn. Hoe is dit allemaal tot stand gekomen zo'n 6 weken geleden hebben we de knoop door gehakt en de reis geboekt. We zijn op 14 augustus 2017 getrouwd en 1 maand later ben ik geopereerd aan mijn hart. Daar is een lange herstel en revalidatie tijd aan voorbij gegaan. Maar ben nu weer op mijn oude niveau. We hebben onze vakantie van afgelopen oktober naar Los Angeles en Disneyland moeten annuleren vanwege de operatie en gelukkig alles vergoed gekregen.

Dus nu kregen wij langzaam wel zin om op vakantie te gaan en naar de zon. Ik wilde heel graag naar een Engels spreken land mocht er iets zijn met me. We hadden gekeken naar Orlando maar konden daar niet een hotel op een goede locatie vinden dus keken naar Las Vegas en dat was de volgende dag geboekt. Het heeft alles wat wij zoeken in een vakantie bestemming. heerlijk wandelen/ winkelen/ lekker eten/ genoeg vermaak en dan ook nog kunnen gokken. We gaan 10 dagen naar Las Vegas zodat we het relax en ontspannen kunnen doen.

Zoals ik al vertelde is dit ons 4e bezoek aan Las Vegas de vorige keren zijn we in verschillende hotels geweest.
- 1e keer september 2007 Circus Circus
- 2e keer maart 2009 Circus Circus
- 3e keer november 2013 Flamingo
- 4e keer maart 2018 Luxor

We wilden nu eigenlijk weer naar Flamingo was ons prima bevallen en ligt op een centrale plaats op de Strip. Maar we schrokken erg van de prijs 10 nachten 2000,00 voor de meest basic kamer. Dus hadden zo iets wat bieden andere hotels en wat voor kamers. Nu hebben we een 2 kamer suite geboekt bij Luxor (Egytisch thema) voor deze suite betalen we voor 10 nachten 1500,00 dus goed om verder te zoeken. Ik vind het erg leuk om nu eens aan de andere kant van de Strip te zitten.

Naast het hotel moetsen we ook nog vluchten regelen we hebben geboekt bij KLM/Delta. Vooral omdat de gunstigste tussenstop tijden hadden en toch nog mooi op tijd in Las Vegas aan komen. Heen vliegen we direct naar Los Angeles en dan 1 uur terug naar Las Vegas. Op de terugweg vliegen we via Detroit. Voor ons zijn beide luchthavens nieuwe.

Veel mensen vragen ons wat wij daar voor de 4e keer nog gaan doen dus de afgelopen paar weken internet afgespeurd en een aantal leuke nieuwe dingen gevonden. We willen waarschijnlijk ook 2 dagen een auto huren om naar de Hoover Dam en Red Rock Canyon te gaan. We willen naar de Titanic tentoonstelling in Luxor, Neon Boneyard in Downtown. Heb via tripadvisor Old Mormon Fort (soort openlucht museum gevonden).

We hebben natuurlijk ook weer het spel My Vegas op facebook gespeeld en genoeg muntjes verdiend voor 3 gratis buffetten we gaan eten bij Aria/ Mirage en Mandalay Bay. Verder hebben we 1 persoon gratis entree Madame Tussaud bij een betalend persoon en 1 gratis persoon voor 3 dagen monorail.

Ondertussen zijn we nu ingecheckt en ga me nu maar bezig houden met de koffers inpakken en de rest in orde maken. Tot het volgende bericht vanuit Las Vegas.